"O operativo sanitario que actuou no grave accidente de Carral, que
o pasado 5 de setembro deitou o luctuoso balanzo de sete persoas
falecidas e once feridas, non puido contar co apoio dun helicóptero do
061 por mor do recorte de horarios impostos pola Consellaría de Sanidade
neste servizo.
A CIG denuncia que este caso é un exemplo máis das
consecuencias dese retallamento que deixa descubertas zonas do país
durante horas.
Os helicópteros do 061 son un medio de grande importancia para
operativos sanitarios onde o desprazamento até o lugar do accidente ou
da asistencia sanitaria é dificultoso. Unha circunstancia que se deu no
accidente producido durante o rally de Carral (A Coruña). Malia o
colapso do tráfico nos accesos até alí non se desprazou o helicóptero
con base en Compostela por ter rematado seu horario.
A outra opción era o
helicóptero radicado en Ourense, pero os 35 minutos de distancia facían
inoperativo o traslado. Segundo denuncia a CIGSaúde, os técnicos das
ambulancias que acudiron ao lugar do accidente botaron en falla o apoio
aéreo, inda que non garantise un desenlace diferente a respecto das
vítimas do mesmo.
O novo contrato do servizo aprobado o pasado mes de marzo modificou o
seu horario de atención, que pasou de estar operativo do abrente ao
solpor (cubrindo a totalidade da xornada con luz diúrna) a unha nova
fórmula consistente en que un dos helicópteros atende 12h desde o
abrente e o outro 12h antes do solpor.
Desta maneira, denuncian, que
existen faixas horarias que deixan descubertas zonas do territorio nas
que non poderá actuar o helicóptero. No caso do helicóptero de
Compostela o seu horario até o vindeiro día 27 é de 8:00h a 20:00h.
“No decurso do verán houbo avisos doutras urxencias pasadas as 20h e
non houbo helicóptero. A xente no o sabe porque ao final se resolve con
outros recursos máis lentos ou menos axeitados e así tápase esta
irresponsabilidade”, denuncia Rosarío Rúa.
A representante da CIG na
Xunta de Persoal do 061 fai referencia á existencia de casos de
afogamento, accidente de tráfico ou unha parada cardiorespiratoria que
non contaron con asistencia aérea por esa razón.
Desde a CIG critican ademais que este recorte sanitario, que incide
na asistencia en caso de emerxencias nos que pode ser un medio vital,
supón un aforro económico de “miseria”. “O aforro é só o do salario dun
piloto e un copiloto durante seis meses”. (Sermos Galiza, 11/09/2015)
No hay comentarios:
Publicar un comentario