"Alberto Nuñez Feijóo dixo o xoves que non lle preocupaban os contratos
con OHL, a empresa de Juan Miguel Villar Mir, imputado por financiar
ilegalmente ao PP, e de López Madrid, recentemente detido na Operación
Lezo. No Pleno do Parlamento, o presidente argumentou que o bipartito tamén contrataba co grupo.
O
xoves, cando a prensa lle preguntou pola petición de Comisión de
Investigación que formalizou o BNG, o mandatario tirou de retranca e
preguntouse se querían investigar só os contratos do Executivo do PPdeG
ou tamén os da coalición PSdeG e Bloque.
Dado que o ex-ministro é a sexta fortuna do Estado e os seus tentáculos
empresariais no país son numerosísimos e diversos (Ferroatlántica,
Serrabal, construción, servizos, etc.), a penas hai gobernante ou
administración que non contratar con el.
Por exemplo, nos últimos anos
OHL levouse varios contratos da Universidade de Santiago e tamén da de Vigo. Con todo, de que xeito estivo a contratar o goberno galego a OHL, a empresa do grupo Villar Mir presunta corruptora?
Polo menos nun dos últimos casos, o modo de contratación é moi
rechamante. O Xacobeo adxudicoulle o ano pasado a xestión dos seus
albergues . GC xa informou disto no seu día e o onte a líder do BNG botoullo en cara a Feijóo no Pleno do Parlamento de Galicia.
O CONTRATO A DEDO CO XACOBEO
OHL Servicios Ingesan encargouse dos servizos de atención ao peregrino
durante seis meses a cambio de 1,1 millóns máis IVE. O Xacobeo utilizou
para esta adxudicación o procedemento negociado sen publicidade.
Trátase dunha vía legal, pero que, en principio, non se podería ter
empregado par esta adxudicación. O artigo 174 do “Real Decreto
Legislativo 3/2011, de 14 de noviembre, por el que se aprueba el texto
refundido de la Ley de Contratos del Sector Público” establece que
ningún contrato de servizos se pode adxudicar mediante ese procedemento
de superar, como neste caso, os 100.000 euros.
Para esquivar esta salvidade, o Xacobeo esgrime o artigo 170 e) da
citada Lei, que permite o procedemento sen publicidade “cuando una
imperiosa urgencia, resultante de acontecimientos imprevisibles para el
órgano de contratación y no imputables al mismo, demande una pronta
ejecución del contrato que no pueda lograrse mediante la aplicación de
la tramitación de urgencia”.
Nos pregos de contratación publicados pola Xunta, non se explica que
motivos de urxencia xustifican a vía sen publicidade. Cómpre ter en
conta que a xestión e mantemento dos albergues é unha labor normal e
doadamente previsíbel para unha empresa pública creada, precisamente,
para xestionar todo o relacionado co Camiño de Santiago.
Ao empregar o procedemento negociado sen publicidade, a Xunta non tivo
porque publicar as bases do concurso no DOG nin en ningún outra
publicación. Abondoulle pedir prezo a varias empresas, tres como mínimo
segundo a Lei. Con todo, na documentación publicada na Plataforma de Contratación non consta que a Xunta invitase a pedir prezo a ningunha outra compañía.
EXPLICACIÓN DA XUNTA
GC preguntou a Axencia de Turismo de Galicia porque o Xacobeo tirou de
procedemento negociado sen publicidade para adxudicar este contrato. O
departamento de Nava Castro responde que "a empresa que estaba
xestionando o mantemento, comuniou a súa vontade de abandonar o contrato
ao que a S.A. de Xestión do Plan Xacobeo tivo que responder con
celeridade, pola necesidade de non deixar os Albergues públicos sen
servizo de atención e sen limpeza, así como para garantir o pago das
nóminas do persoal deste servizo".
"A inmediatez no remate do contrato existente e os trámites necesarios
para poder formalizar un novo contrato harmonizado que se demoran varios
meses, xustificaron a necesidade de acudir o procedemento negociado sen
publicidade", engade a Axencia de Turismo de Galicia. Superados os seis
meses, a Xunta sacou de novo este contrato a concurso aberto, que desta aberta gañou outra empresa, Espina y Delfin.
O Goberno Galego tamén asegura que, a parte de a OHL, pediu prezo a dez empresas. Sen embargo, na documentación pública sobre este procedemento non hai rastro de que ninguén presentara propostas. Na acordo da adxudicación non se puntuan ofertas.
Ademais, nos pregos administrativos non se explican os motivos polos
que a Axencia di que tirou de procedemento negociado sen publicidade. É
dicir, non hai constancia documental pública da urxencia alegada pola
Xunta. Turismo tamén indica que non tiña obriga de publicar esta
adxudicación na Internet, pero que así o fixo en aras da trasparencia. " (Galicia Confidencial, 28/04/17)
No hay comentarios:
Publicar un comentario