28/9/22

Temor por la compensación de la Xunta en forma de recortes por el “regalo fiscal” de 34 millones a los más ricos... A rebaixa que a Xunta lle fai aos ricos supón "tres veces" o das axudas para vítimas de violencia machista... nos últimos oito anos das rebaixas de impostos supuxeron que a Xunta deixou de ingresar 1.000 millóns de euros

"“Cinismo fiscal”. Así definió el secretario general de los socialistas gallegos, Valentín González Formoso el anuncio del presidente autonómico, Alfonso Rueda, de bajar impuestos “a los millonarios”. A juicio del líder del PSdeG, adoptar medidas así para luego “reclamar” más fondos al Estado es “cinismo fiscal”, añadiendo que este tipo de rebajas no ayudan a la gente, puesto que Galicia es “un país de gente trabajadora y de clase media, no un de millonarios”.

Formoso, tras mostrarse escandalizado, criticó a Rueda al señalar que esta decisión no es a iniciativa propia del presidente gallego, sino que es solo para “hacer caso a Ayuso, a Feijóo y a Moreno Bonilla”.

Precisamente, en este sentido reclamó un “Gobierno digno” para los gallegos y que no utilice Galicia “en la confrontación con el Estado”. Asimismo, reivindicó “criterio propio” para Galicia en materia fiscal y que la región “no esté sometida a Génova” y, por extensión “al PP de Madrid”.

Esta manifestaciones las hizo Formoso en la localidad pontevedresa de Redondela este domingo y hoy mismo en una línea similar se posicionó el Bloque Nacionalista Galego.

Su viceportavoz parlamentaria, Olalla Rodil, fue clara al preguntarse de “dónde va a recortar el PP los 34 millones de euros que dejarán de ingresar las arcas públicas por el regalo fiscal” al 0,25 por ciento de la población más rica de Galicia.

En total, se trata, según sus cifras, de 7.000 personas que se benefician de una decisión que pone de manifiesto que el PP “gobierna para una minoría rica”. Frente a esa minoría, “los trabajadores sostienen la sanidad pública, la RISGA o la educación”, y todo en medio de la mayor crisis de precios de los últimos 20 años.

Los nacionalistas repitieron estos días que este “regalo” que los 'populares' “hacen a sus amiagos” tendrá una consecuencia directa en forma de recortes en ámbitos como el sanitario, la educación las políticas sociales o la lucha contra la pobreza o la igualdad de género.

A modo de ejemplo Rodil apostilló que los 34 millones que dejará de ingresar la Xunta por esta medida fiscal es la misma cantidad que tiene como presupuesto anual la prevención del abandono escolar y “es tres veces más que el programa de ayudas a víctimas de violencia de machista”.

Política gallega... desde Madrid

“Para que los amigos del PP ahorren unos euros, la mayor parte de los gallegos perdemos mucho”, aseguró la dirigente nacionalista para, a continuación, insistir en su pregunta sobre en qué materias va a dejar de invertir los recursos que se dejan de ingresas y le reclamó a Rueda que diga a las claras “cómo va a tapar el agujero que deja ese regalo fiscal”.

Estas semanas, Alberto Núñez Feijóo presume a nivel nacional de lo que hizo en Galicia durante sus años al frente de la Xunta de Galicia. Olalla Rodil recordó, precisamente, que esta política fiscal “no es nueva” en la región. Según recordó “nos hizo perder al cnjunto de gallegos en los últimos años con los datos de la ATRIGA, 1.000 millones de euros”.

Esa es la cantidad que “dejó de ingresar” la administración autonómica por las rebajas fiscales aplicadas por Feijóo y que “casualmente, siempre van dirigidas a los mismos, a los más ricos”. Sobre esto indicó que, al margen del 25% de bonificación del impuesto de Patrimonio para el próximo ejercicio, en los presupuestos que ahora están en vigor “el PP le regaló a las rentas más altas, las situadas entre los 60.000 y los 100.000 euros, 500 de rebajas”, a través de la bajada del tramo autonómico del IRPF después de suprimir el techo específico que gravaba las rentas superiores a 100.000 euros.

Mañana martes volverá a hablarse de impuestos y presupuestos en el Parlamento gallego. En él, el presidente de la Xunta podrá hablar de unas partidas que, según la viceportavoz del BNG no conocen “los grupos parlamentarios ni la ciudadanía”. “Todo lo que conocemos de este debate a ciegas es por los medios de comunicación y por la estrategia del PP en Madrid, que es el que decide la política del PP en la Xunta: bajarle los impuestos a los más ricos”, concluyó."                (M. López, elPlural, 26/09/22)

 

"Os dous grupos da oposición --BNG e PSdeG-- aproveitarán a comparecencia do presidente da Xunta, Alfonso Rueda, deste martes no Parlamento galego para esixirlle que mire a "a maioría social" e á "clase traballadora" de Galicia, e que retire as súas "rebaixas fiscais para ricos", como a bonificación de ata o 50 por cento no imposto de patrimonio anunciada o pasado venres.

Nunha rolda de prensa ofrecida este luns desde o Pazo do Hórreo, a viceportavoz parlamentaria do BNG, Olalla Rodil, explicou que a portavoz nacional do partido, Ana Pontón, aproveitará o debate --no que Rueda debullará as liñas dos orzamentos do próximo ano-- para denunciar o "agasallo fiscal" que fai a Xunta "para 7.000 persoas", que son as "máis ricas".

Esta rebaixa, dixo "suporá un durísimo golpe para o 99 por cento dos galegos", que terán 34 millóns de euros "menos" nas contas autonómicas de 2023. Segundo cifras de Rodil, é o montante "de todo un ano" para loitar contra o fracaso escolar e "tres veces" o das axudas para vítimas de violencia machista. "Preguntámonos de onde van recortar ese diñeiro que deixamos de ingresar nas arcas públicas", insistiu.

Esta política suporá tamén "seguir pondo á Atención Primaria contra as cordas" e novos recortes "en educación" e "en servizos de coidados aos maiores", tal e como advertiu a viceportavoz do BNG. Todo isto, ademais, "nun contexto de alza de prezos como non se rexistraba desde hai 40 anos".

1.000 MILLÓNS SEN INGRESAR

De acordo con cifras do Bloque --citando á Axencia Tributaria de Galicia (Atriga)--, no últimos oito anos as diminucións de impostos supuxeron que a Xunta deixou de ingresar 1.000 millóns de euros. "Son unhas rebaixas fiscais que, oh, que casualidade!, sempre van dirixidas ao mesmo sitio: aos que máis teñen", ironizou.

Fronte a isto, Olalla Rodil confirmou que, durante o debate co presidente deste martes, Ana Pontón esixirá mobilizar eses 1.000 millóns de euros no ano 2023 como "plan de rescate social ante a crise" e "para a clase traballadora", con medidas como destinar 200 millóns de euros á Atención Primaria, apoios a sectores estratéxicos e recuperar a chamada Tarxeta Básica suprimida en maio, entre outras.

Nesta mesma liña, o viceportavoz parlamentario do PSdeG XulIo Torrado censurou que os que van pagar menos son "os que teñen un millón de euros de patrimonio, ou máis", polo que non beneficia "á maioría social do país, que son os que pagan a inflación".

Ademais, o socialista avisou a Rueda de que Galicia "necesita un liderado potente e unhas políticas pensadas desde Galicia e para Galicia", cunha "política fiscal propia", e non "estar encartado ao que din desde o PP en Madrid".

"Nós (o PSdeG) somos os das maiorías sociais", reivindicou Torrado, quen reclamou insistentemente ao titular da Xunta que "cambie a súa mirada" e entenda que "é o presidente de Galicia" e "non o director de campaña" de Alberto Núñez Feijóo.

FALTA DE DOCUMENTACIÓN

Ademais, ambos os grupos da oposición volvéronse a queixar de que, a 24 horas de que Alfonso Rueda explique na Cámara os detalles dos orzamentos de 2023, aínda non se lles remitiu ningún informe respecto diso. "Toda a documentación que temos no Parlamento de Galicia é isto", esgrimiu a viceportavoz do BNG, mentres sostiña un folio coa solicitude de comparecencia cursada desde a Xunta.

O PPDEG DESTACA A "TRANSPARENCIA" DE RUEDA

Fronte ás críticas de socialistas e nacionalistas, o portavoz parlamentario do PPdeG, Pedro Puy, enxalzou a "transparencia" coa que o presidente galego acudirá ao Parlamento a explicar as contas antes de rexistralas formalmente na Cámara, algo "novo" e "importante".                 

O habitual é que, tras a aprobación do teito de gasto durante o verán, o próximo debate respecto diso dos orzamentos non se produza ata que se aproban por parte do Goberno da Xunta e chegan ao Parlamento, algo que ocorrerá, tal e como avanzou Puy, "en tempo e forma", antes do 20 de outubro para que entren en vigor o 1 de xaneiro."          
       (Galicia Confidencial, 26/09/22)

No hay comentarios: