13/10/16

Todos os trens Vigo-Porto contan desde este luns co sistema que puido evitar o accidente do Porriño

"Todos os trens que prestan o servizo Celta entre Vigo e Porto contan desde este luns co sistema de seguridade ASFA dixital, máis avanzado que o ASFA analóxico que equipaba o tren que o pasado 9 de setembro descarrilou no Porriño por un exceso de velocidade morrendo catro persoas, entre elas o maquinista.  

A instalación do sistema máis avanzado, que puido evitar o accidente, foi decidida por Comboios de Portugal, segundo revela o xornal luso Público e confirmou a Praza.gal un maquinista. 

No accidente do Porriño o tren circulaba a 118 quilómetros por hora, a velocidade habitual ao paso pola vila, na que non fai parada. Porén, o día do accidente Adif decidiu comprobar o funcionamento dos desvíos da estación e orientou o tren cara unha vía secundaria pola que tiña que circular a un máximo de 30 quilómetros por hora

Segundo as comprobacións realizadas polos investigadores, os sinais previos indicáronlle ao maquinista ese desvío, pero por motivos aínda non aclarados o condutor non reduciu a velocidade e o tren descarrilou. 

A bordo do tren, o sistema ASFA (Anuncio de Sinais e Freado Automático) analóxico avisa ao maquinista do sinal existente na vía e este ten que pulsar un botón conforme é consciente desa orde ou do contrario o convoi detense. 

Porén, unha vez pulsado ese botón de recoñecemento do sinal, o ASFA analóxico non frea o tren se non o fai o maquinista, mentres que o ASFA dixital si adecúa a velocidade ao que indica o sinal aínda que non o faga o condutor. 

En todo o parque ferroviario español hai anos que se vén substituíndo paulatinamente o ASFA analóxico polo dixital. Porén, segundo relata Público e confirma un maquinista a este diario, só a metade dos trens que Renfe lle alugou a Comboios para prestar servizo na liña Vigo-Porto viran xa mellorado o sistema, distinto en todo caso do que funciona en Portugal. Logo do accidente do Porriño, a operadora portuguesa vén de incorporar, xusto un mes despois, o ASFA dixital ao total dos trens alugados a Renfe para realizar o servizo de xeito conxunto."               (Praza pública, 10/10/16)

No hay comentarios: