"Dous convenios moi semellantes e para ser executados nun periodo moi concreto, xusto entre finais de 2012 e comezos de 2013. Hai uns días informabamos
de que a Secretaría Xeral de Medios asinaba dous convenios con La Voz
de Galicia e El Correo Gallego o 8 de novembro.
A Editorial Compostela
pagaralle 95.000 euros para a "a difusión informativa das
potencialidades de Santiago de Compostela no xornal El Correo Gallego".
A La Voz pagaralle 110.000 euros exactamente para o mesmo, segundo
figura nos títulos dos convenios aos que tivo acceso GC. En total,
205.000 euros.
Curiosamente, unha semana antes era o Concello de Santiago o que
asinaba un convenio caseque identico ao da Xunta e, tamén, cos mesmos
medios. Segundo estes documentos aos
que tivo acceso GC, a alcaldía que dirixe o PP asinou con Editorial
Compostela un convenio por 110.00 euros e outro con La Voz por importe
de 100.000 euros.
Uns cartos para "accións de información e difusión"
de Santiago que se teñen que executar entre o 31 de outubro de 2012 e o
31 de marzo de 2013. Logo, supostamente, se poderán asinar novos
convenios para o mesmo fin.
É dicir, ao igual que acontece co convenio da Xunta, neste caso, o
Concello de Santiago dalle cartos a estes xornais para dar a coñecer aos
habitantes dunha cidade o que representa a cidade na que viven. (...)
O certo é que o obxectivo dos convenios é unha mera formalidade, unha
excusa coa que desvíar recursos públicos a empresas privadas de
comunicación a cambio dun bo trato informativo ao poder.
A Xunta de
Galicia leva décadas -dende o fraguismo até hoxe pasando polo bipartito-
financiando aos medios de comunicación afíns mediante este opaco
sistema. Ningún outro sector económico recibe tanto diñeiro público
sistematicamente a cambio, en teoría, de nada.
Ademais, todos estes contratos foron asinados a final de ano, nunha
época na que a Xunta paralizara o pagamento de numerosas facturas
institucionais. Con todo, para os medios sempre hai cartos. Tal e como publicou o GC,
nas últimas semanas de decembro, Presidencia deu ordes de executar todo
o orzamento que había en materia de publicidade e, por iso, se
multiplicaron as campañas institucionais nos principais medios galegos.
Pola contra, os medios que usan a lingua do país están absolutamente
marxinados polo Executivo popular. O pasado ano déronse un 400% máis de axudas aos medios en español que aos medios en galego. " (Galicia Confidencial, 09/01/2013)
No hay comentarios:
Publicar un comentario